mandag den 2. august 2010

Så tag hellere min fod :-O

Første dag i vores nye liv! Det er blevet tid til at kravle ud af barselsboblen og give hverdagen en over nakken. Jeg troede jeg kunne udskyde denne dag i det uendelige ved at blive oppe det meste af natten, men til alle jer der overvejer dette, kan jeg nu afsløre: det virker ikke!
Dagen kommer snigende uanset om man vil det eller ej.
Lige inden afgang til den store stygge dagpleje
Kl. lidt i 8 stod jeg med bævrende læber, eksamensangst (?) og koldsved og bankede på hos dagplejemor.
Sofie gik lige til makronerne - tydeligvis uvidende om hvad det hele skal ende ud med. DPmor og de to andre børn var ved at læse historie og Sofie satte sig pænt tilrette sammen med de andre.
Efter 10 min. stod jeg på den anden side af døren (UDEN baby) med aftalen om at komme igen en time senere.
Jeg var helt rundt på gulvet og ringede til Rasmus der netop havde afleveret Victor i en halvtom børnehave. Rasmus gav et lift hjem...trådte ind ad døren 8.24...bum bum bum...gik lidt rundt om mig selv...gik ud ad døren igen 8.35, afsted mod den dør jeg gik ud af 8.09.
Er sikker på at alle der så mig på min vej må have tænkt: ''Hold da op - hvad laver hun mon der UDEN sin barnevogn - det ser da fuldstændig forkert ud''....sådan følte jeg mig, fuldstændig amputeret. Men DPmor havde ikke lyst til at babysitte min amputerede fod istedet for min datter.
Ankom til døren 8.59 (efter at være gået en lille omvej for ikke at komme alt for tidlig og udstråle alt for meget usikker mor). Stod lidt og lyttede uden for døren - ingen skrig.
Da jeg kom listende ind sad Sofie blandt de andre børn, DPmor og 36 kg. legetøj der var spredt ud i hele køkkenet. Hun var (heldigvis) glad for at se sin mor, men havde derudover haft det........SKØNT!
Hun havde kravlet rundt og kigget og ellers bare leget med de andre. Hun følte sig ret godt hjemme og var allerede igang med at hugge de andre børns legetøj.
DPmor kunne godt se at Sofie er vandt til at have en (lidt vild) storebror, for hun lader sig ikke sådan tromle ned (sådan min pige). Det var simpelthen bare gået SÅ fantastisk godt! PHYW
I morgen bliver det værre - hvis alt går efter planen vil DPmor prøve at putte hende ud og sove til formiddagsluren....det er altså bare Fisens svage side det der med at sove, men nu må vi se...hun skal jo lære det!
Dagen i morgen kommer garanteret også snigende op på os, så indtil da vil vi bare nyde det. Sofie sover nu, og så henter vi Victor tidligt fra den halvtomme børnehave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar