søndag den 22. august 2010

Fødselsdag part 2.

Så er anden halvdel af vores fødselsdagsmaraton ved at være omme - sidste etape venter på tirsdag. Vi har haft en fantastisk dag og oven i købet med perfekt vejr.
Min dejlige familie havde trodset den meget våde cykeltrailer og hentet morgenbrød hos bageren inden jeg blev vækket med sang på sengen. Selv Sofie sang med :)

Farmor og bedstefar var så søde at ligge hus til familiefesten - for i dag har vi ikke bare fejret min, men også børnenes fødselsdag med et HAV af gaver...jeg kan f.eks. prale af at være den stolte ejer af hele 22 Poul Pava dækkeservietter hihi.


Jeg kom jo til at love knægten at jeg nok skulle bage LIGE den kage han gerne ville have....Victor:''Hmmmm...så skal det være en dragekage og den skal være rød og der skal komme ild ud af dens mund''...Mig:''Okay min skat, det skal du få'' (imens min hjerne gik i granatshok over hvordan hele hule hel**** det skulle kunne lade sig gøre).

Nå men vi gjorde da et forsøg og den blev godkendt af den lille konge:


Alt i alt kunne jeg ikke have bedt om en bedre dag og en bedre måde at fejre fødselsdag og min sidste dag i frihed på. Omgivet af mennesker man holder uendeligt meget af, dejligt vejr og lækre gaver. Tak for en dejlig dag!!!!

I morgen er freden så slut - det er gået op for mig at lige meget hvor meget jeg prøver, så kan det ikke lade sig gøre at udskyde dagen i morgen. Alligevel er det fuldstændig komplet umuligt for mig at mobilisere den mindste form for glæde ved at det er skolestart. Det er bare røvtur for nu at sige det som det er.
Hvis bare der var flere penge i at være hjemmegående....

Udover skolestart er der også fællesspisning i børnehaven i morgen...fra 17-19...puh! Det er i sig selv ikke så slemt...hvis altså ikke Victor havde fødselsdag tirsdag og hvis ikke børnehaven lige havde inviteret sig selv på besøg via det nye ''smarte'' forældre intra....og jeg citerer kalenderen d. 24/8:  ''Grævlingene tager på tur i lokalområdet sammen med P og R. Er der børn som inviterer tager vi også til hjemmefødselsdag''
....helt ærligt - synes det er lidt frækt! Vi havde nu egentlig bare tænkt at troppe op i børnehaven med en kage som vi gjorde sidste år....nåh ja og så er der jo lige det ved det at jeg nok ikke kan være hjemme pga. skolestart......

.....og så har jeg vidst endnu en dragekage under opsejling....

Er det kun mig der kan høre den stressende hverdag komme tromlende ind i mit ellers så fine og hyggelige liv??

Godnat og TAK for en dejlig fødselsdag - den vil jeg huske tilbage på når jeg sidder i det varme, klemte klasselokale og tegner streger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar