torsdag den 28. oktober 2010

Hvis bare ferien aldrig sluttede...

Jeg har nu harft 14 dages ''skrive-pause'' fra studiet, mens 90% af min klasse har været i Kina. Nu er de hjemme igen og vi starter hårdt ud med 4 timers Jura-Jeppe i morgen tidligt.

Vi havde en dejlig uge da der var efterårsferie, men også en uge der kom til at dække over de fleste punkter på følelesesregistret. Helldigvis var der flest gode stunder :) Vores helt fantastiske lille datter er endelig gående, vi er ret nyforelskede, børneværelset er endelig brugbart efter at vores seje søn fik sin piratseng, der er blevet født ikke mindre end tre fantastiske små drenge i vores omgangskreds på det sidste (og jeg kan slet ikke vente med at hilse på Albert, Markus og Buster) og vi er alle ved godt helbred igen. Alligevel er der nogle ting der trækker gevaldigt ned på det gode humør for tiden.
For det første er ferien som nævnt slut...en ferie jeg reelt ikke har háft tid til at holde fordi jeg budre bekymre mig om opgave, speciale og praktikansøgninger...buhh nu kan jeg så bare bekymre mig dobbelt om det fra nu af (men det var nu det værd at holde den ferie!!!)
For det andet...og her kommer vi til det virkelig ømme punkt, hvor bægeret er ved at være godt fyldt op. Jeg er klar over at det her er noget jeg tillader mig at ''tænke højt''i fuld offentlighed og af hensyn til manden i mit liv og til mine svigerforældre som jeg holder så meget af, må jeg nok hellere styre mit temperement lidt -MEN at aflyse julen, det er bare ikke iorden i min bog!!
 Bølgerne har gået højt og ja, jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal mene om det hele længere. Vi har været ude i om vi var nødt til at holde jul hver for sig, for Rasmus er naturligvis ret ked af ikke at holde jul sammen med sin mor og søskende og jeg ville jo også være ked af at undvære min familie i julen...men hvem skulle så have børnene? På den anden side så kan det bare heller ikke passe at vi skal holde ''skilsmisse-jul'' fordi at nogen har dikteret det sådan....så må vi bare finde ud af hvem vi bliver nødt til at undvære.
Jeg ved at julen er et varmt emne i flere dele af familien, men det er den jo også her..vi føler os selvfølgelig bare mere end almindeligt trådt på når vi føler der går ud over vores børn.
Nå, jeg må hellere stoppe inden det løber af med mig. Jeg er ked af det hvis jeg har trådt nogen over tæerne, det er ikke min mening. Dog vil jeg sige at det fra start har været min mening, at den her blog skulle være et sted hvor venner og familie selvfølgelig skulle få mulighed for at følge vores hverdag lidt, men den er altså også tænkt som et lille ''fri-rum'', hvor jeg kan læsse lidt af - og det har jeg så gjort nu!
Vi overlever nok julen - og forhåbentligt er vi så fri for flere sure miner...

Jeg vil slutte af med en lidt mere glædelig begivenhed. Halloween står for døren og selv om det er en lidt underlig amerikansk tradition, så har vi altså besluttet os for at det egentlig er meget hyggeligt. Det er da fint med lys uden for husene og dejligt at man har en undskyldning for at hygge lidt ekstra.

Fredag i efterårsferien holdt Rasmus fri og så trak vi i det varme tøj og drog mod tivoli friheden, der var pyntet op til ''højtiden''...vi havde en dejlig dag sammen med olde blandt hekse, vampyrer, kæmpe edderkopper og 2000 orange græskar.










Hehjemme var vores eget stakkels græskar faldet noget sammen, så vi måtte igang igen. Her er det fra den ene side:

Og her er det fra den anden siden :)


Tjah...derudover har den bare stået på hygge...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar