tirsdag den 22. juni 2010

Det tager kun 5 minutter

Pyha sikke en dag :)
I dag åbnede netto i Tranbjerg og det var både med smagsprøver, hornmusik og knaldtilbud...det har således også lykkedes mig at frekventere biksen hele 3 (TRE!) gange i løbet af dagen...

Jeg havde lovet min far at smutte over efter en ''MAJET'' billig computer da åbningsfesten startede kl. 9. Ja ja tænkte jeg - der er 70 computere og helt ærlig...hvor mange gider lige gå til ''åbning-af-ny-butik-i-tranbjerg-fest? Mit bud var ca. 8 pensionister og 3 barslende mødre....
....jow jow jeg blev klogere! HELE parkeringspladsen og alle nærliggende græspletter og kantstene var fyldt op af biler og foran indgangen stod:
- 1 hornorkester
- 1 meget fin mand i jakkesæt med megafon
- ca. 400 kamplarer pensionister
...shit mand. Vi blev lukket ind i hold (I F****** NETTO) og jeg kunne jo godt se at alle kom ud med en computer under armen mens jeg stadig ventede på at det blev min tur....hmmm tid til at finde det tunge skyts frem:
''Heldigvis'' havde jeg en lidt pylret Sofie i autostolen under armen, og det virkede efter alt forventing at spille stakkels-mor-med-træt-UTROLIG-KÆR-baby-kortet. I hvert fald fik jeg mig møvet igennem folkemængden og frem til den kasse med færrest mennesker...og det helt uden sure blikke. Tillykke gamle far, du er nu en computer rigere!

Da drengene kom hjem tog vi over (i netto) for at handle ind og kigge lidt på de øvrige tilbud, som jeg ikke lige havde overskud til i min computer-panik i morges...det var 2. gang.

Nogle tilbud i dette nye slaraffenland galdt kun fra 20-22 (grillkul that is) og da der så på facebook blev annonceret at det er muligt at lave en ganske lækker chokoladekage på 5 minutter var den sag ligesom afgjort. Mig afsted igen, efter æg og grillkul ;-)
Ganske rigtigt, kage på 5 min.


Det er altså rigtig! Den skal bare lige røres sammen og så i microen i 3 minutter!

Ind i mellem mine ture til netto har Sofie lært at klappe:


...og vinke (okay det kunne hun i forvejen, men har først fanget det på kamera nu):

...og gå med gåvognen:


Victor har også har også haft en begivenhedsrig dag. Der har været ''snabel-ræs'' i børnehaven = at parkeringspladsen blev afspærret og der kom nogen fra Århus kommune (inkl. en stor mand i elefant-kostume) og tegnede en cykelbane på astfalten. Det har været en kæmpe succes for bette, som jo efterhånden er en habil løbe-cyklist. Han kom i hvert fald stolt hjem og viste en t-shirt frem som han har vundet.....nåh ja, uden mad og drikke duer helten selvfølgelig ikke og Victor skal nok sørge for at få tanket op. Da hans urimelige forældre sagde nej til BÅDE is og pålægchokolade, tog knægten da bare pakken under armen og gik op i sin seng *HIHI*


Desuden har det i dag lykkedes mig at tømme alle 6 (SEKS!) vasketøjskurve, vakse gulvet i stuen og tømme opvaskeren. Totalt uventet aktivitetsniveau af mig (klapper mig selv på skulderen hehe)

Nu glæder jeg mig til mødregruppehygge i morgen og så en tur i sommerhus til sct. Hans. Godnat blogland

Ingen kommentarer:

Send en kommentar